מהי אבטחת סייבר

מהי אבטחת סייבר? כל מה שאתה צריך לדעת

אבטחת סייבר היא ההגנה על מערכות המחוברות לאינטרנט כגון חומרה, תוכנה ונתונים מפני איומי סייבר. הפרקטיקה משמשת יחידים וארגונים להגנה מפני גישה בלתי מורשית למרכזי נתונים ומערכות ממוחשבות אחרות.המטרה ביישום אבטחת הסייבר היא לספק תנוחת אבטחה טובה למחשבים, שרתים, רשתות, מכשירים ניידים ונתונים המאוחסנים בהתקנים אלה מתוקפים עם כוונה זדונית. ניתן לתכנן התקפות סייבר כדי לגשת, למחוק או לסחוט נתונים רגישים של ארגון או משתמש; מה שהופך את אבטחת הסייבר לחיונית., ארגונים רפואיים, ממשלתיים, ארגוניים פיננסיים, עשויים להחזיק מידע אישי חיוני על אדם אחד, למשל.

כדי להגן על ארגונים, עובדים ואנשים פרטיים, על ארגונים ושירותים ליישם כלים לאבטחת סייבר, הדרכה, גישות לניהול סיכונים ולעדכן כל הזמן מערכות ככל שהטכנולוגיות משתנות ומתפתחות.

מאמר זה הוא חלק מ

סוגי איומי אבטחה ברשת

תהליך העמידה בטכנולוגיות חדשות, מגמות אבטחה ומודיעין איומים הוא משימה מאתגרת. עם זאת, זה הכרחי על מנת להגן על מידע ונכסים אחרים מפני איומי סייבר, אשר לובשים צורות רבות. איומי סייבר יכולים לכלול:

  • תוכנה זדונית  היא סוג של תוכנה זדונית, שבה כל קובץ או תוכנה יכולים לשמש לפגיעה במשתמש במחשב, כמו תולעים, וירוסי מחשב, סוסים טרויאניים ותוכנות ריגול.
  • התקפות כופר הן סוג של תוכנות זדוניות הכוללות תוקף שנועל את קבצי מערכת המחשב של הקורבן – בדרך כלל באמצעות הצפנה – ודורש תשלום כדי לפענח ולפתוח אותן.
  • הנדסה חברתית  היא מתקפה הנשענת על אינטראקציה אנושית כדי להערים על משתמשים לפרוץ נהלי אבטחה כדי להשיג מידע רגיש המוגן בדרך כלל.
  • התחזות היא סוג של הונאה בה נשלחים דוא"ל מרמה הדומים למיילים ממקורות מכובדים; עם זאת, הכוונה של הודעות דוא"ל אלה היא לגנוב נתונים רגישים, כגון פרטי כרטיס אשראי או פרטי כניסה.

אלמנטים של אבטחת סייבר

הבטחת אבטחת סייבר מחייבת תיאום מאמצי האבטחה הנעשים בכל מערכת המידע, כולל:

זה יכול להיות אתגר באבטחת הסייבר לעמוד בקצב שינוי הסיכונים הביטחוניים. הגישה המסורתית הייתה למקד משאבים ברכיבי מערכת מכריעים ולהגן מפני האיומים הידועים ביותר, שמשמעותם השארת רכיבים ללא הגנה ולא הגנה על מערכות מפני סיכונים פחות מסוכנים.

כדי להתמודד עם הסביבה הנוכחית, ארגוני הייעוץ מקדמים גישה יזומה ומסתגלת יותר. המכון הלאומי לתקנים וטכנולוגיה ( NIST ), למשל, פרסם הנחיות מעודכנות במסגרת הערכת הסיכונים הממליצות על מעבר לעבר ניטור רציף והערכות בזמן אמת.

גרסה 1.1 למסגרת לשיפור תשתיות קריטיות פורסמה באפריל 2018. מסגרת אבטחת הסייבר מרצון, שפותחה לשימוש בענפי הבנקאות, התקשורת, הביטחון והאנרגיה, יכולה להיות מאומצת על ידי כל המגזרים, כולל ממשלות פדרליות וממלכתיות. הנשיא דונלד טראמפ הוציא צו ביצוע שמורה על סוכנויות פדרליות לאמץ את מסגרת הסייבר לאבטחה של NIST (NIST CSF) במאי 2017.

כתוצאה מסיכוני אבטחה, ההשקעות בטכנולוגיות ושירותי אבטחת סייבר גדלות. בעבר, גרטנר  חזה כי ההוצאות העולמיות על מוצרי אבטחת מידע ושירותים יגדלו ל -114 מיליארד דולר בשנת 2018, ועלייה נוספת של 8.7% ל -124 מיליארד דולר בשנת 2019. מאוחר יותר, בשנת 2019, גרטנר גם ניבא הוצאות בביטחון וסיכון ארגוני. ההנהלה תגדל ב –11% בשנת 2020 ביחס למזרח התיכון וצפון אפריקה.

היתרונות של אבטחת סייבר

היתרונות של שימוש באבטחת סייבר כוללים:

  • הגנה עסקית מפני תוכנות זדוניות, תוכנות כופר, דיוג והנדסה חברתית.
  • הגנה על נתונים ורשתות.
  • מניעת משתמשים לא מורשים.
  • משפר את זמן ההחלמה לאחר הפרה.
  • הגנה על משתמשי הקצה.
  • ביטחון משופר במוצר הן עבור מפתחים והן עבור לקוחות.

אתגרי אבטחה ברשת

אבטחת הסייבר מאותגרת ללא הרף על ידי האקרים, אובדן נתונים, פרטיות, ניהול סיכונים ושינוי אסטרטגיות אבטחת סייבר. כרגע שום דבר לא מצביע על כך שמתקפות סייבר יפחתו. יתר על כן, ככל שיש יותר נקודות כניסה להתקפות, כך יש צורך באבטחת סייבר כדי לאבטח רשתות ומכשירים.

אחד המרכיבים הבעייתיים ביותר של אבטחת סייבר הוא האופי המתפתח כל הזמן של סיכוני האבטחה. כאשר טכנולוגיות חדשות מתגלות, והטכנולוגיה משמשת בדרכים חדשות או שונות, מפותחות גם דרכי התקפה חדשות. לעמוד בקצב השינויים וההתקדמות המתמשכים הללו בהתקפות יכול להיות מאתגר לארגונים, כמו גם לעדכן את שיטות העבודה שלהם כדי להגן מפניהם. זה כולל גם הבטחה כי כל המרכיבים של אבטחת הסייבר משתנים ומתעדכנים ללא הרף כדי להגן מפני נקודות תורפה. זה יכול להיות מאתגר במיוחד עבור ארגונים קטנים יותר.

בנוסף, כיום ישנם נתונים פוטנציאליים רבים שארגון יכול לאסוף על אנשים שלוקחים חלק באחד משירותיהם. עם איסוף נתונים נוספים, הסבירות לפושעת סייבר שרוצה לגנוב מידע המזהה אישית היא עניין אחר. לדוגמה, ארגון המאחסן מידע שמאפשר זיהוי אישי בענן עשוי להיות נתון להתקפת תוכנות כופר, ועליו לעשות ככל יכולתם כדי למנוע פריצת ענן.

מתקפת סייבר ואבטחת סייבר צריכה להתייחס גם לחינוך למשתמשי קצה, מכיוון שעובד עלול להכניס וירוס למקום עבודה בטעות במחשב העבודה, במחשב הנייד או בסמארטפון.

אתגר גדול נוסף לאבטחת הסייבר כולל מחסור בעבודה. ככל שהצמיחה בנתונים מעסקים נעשית חשובה יותר, עולה הצורך באנשי אבטחת סייבר נוספים לניתוח, ניהול ותגובה לאירועים. ההערכה היא כי ישנם שני מיליון משרות לא מאובטחות בתחום הסייבר ברחבי העולם. חברת Cybersecurity Ventures מעריכה גם כי עד שנת 2021 יהיו עד 3.5 מיליון משרות לא מאובטחות בתחום הסייבר.

עם זאת, התחילו להתפתח התקדמות חדשה בלימוד מכונה ובינה מלאכותית ( AI ) בכדי לסייע בארגון וניהול נתונים – אם כי לא באפקט הדרוש.

אוטומציה

AI ולימוד מכונה באזורים בעלי זרמי נתונים בנפח גבוה ויכולים לעזור בתחומים כגון:

  • מתאם נתונים – המתמקד בארגון נתונים, זיהוי איומים אפשריים בתוך נתונים וחיזוי התקפות בשלב הבא.
  • איתור זיהומים – המתמקד בכך שפלטפורמת אבטחה מנתחת נתונים, מזהה איומים וכן יוצרת וחוקקת הגנות אבטחה.
  • יצירת הגנות – מבלי להעמיס על משאבים.
  • יישום הגנות.

ספקי אבטחה ברשת

ספקים בתחומי אבטחת סייבר ישתמשו בדרך כלל באבטחת הגנת נקודות קצה, רשת ואיומים מתקדמים וכן במניעת אובדן נתונים. שלוש ספקיות אבטחת סייבר ידועות כוללות את Cisco, McAfee ו- Trend Micro.

סיסקו נוטה להתמקד ברשתות ומאפשרת ללקוחותיה להשתמש בחומות אש,  VPN  והגנה מתקדמת נגד תוכנות זדוניות יחד עם תמיכה באימייל ונקודות קצה. סיסקו תומכת גם בחסימת תוכנות זדוניות בזמן אמת.

McAfee מייצרת מוצרי אבטחה ברשת לצרכנים ולמשתמשים ארגוניים. McAfee תומך בניידים, עננים ארגוניים, רשת, אבטחה מבוססת אינטרנט ושרתים. הגנה והצפנת נתונים מוצעים גם כן.

Trend Micro היא ספקית נגד תוכנות זדוניות המציעה הגנה מפני איומים לניידים,  עננים היברידיים ,  SaaS  ו-  IoT . Trend Micro מספק למשתמשים נקודות קצה, דוא"ל ואבטחת רשת.

דילוג לתוכן